작성자hotspring2011

2017.02.20 01:58

It is this cognitive focus in the sensible - this targeting of pure perception - which leads, on the sensation side, to the construction of a second, higher sphere of desire and aversion, over and above the first, directly sensuous sphere. The scale of desire is not as such discarded, but rather modified, another storey is added so to speak: the piano nobile of a specifically aesthetic desire raises itself above the ground floor of sensuous desire. This is the birthplace of the aesthetic sense: of taste. This evaluates objects not according to vital interests (as alluring, pleasant tasting, nauseous or the like) but rather in terms of a higher, reflexive pleasure or displeasure: as beautiful, harmonic, ugly or disturbed. (3)
  • caidsx 2017-02-20 17:10:00

    이 감각적 인 측면에 대한인지 적 초점은 순수한 지각을 목표로 삼고 감각면에서 첫 번째 직접 감각적 인 영역 이상의 두 번째 높은 영역의 욕망과 혐오감을 이끌어냅니다. 욕망의 규모는 그렇게 버려진 것이 아니라 오히려 수정되어 다른 층이 추가되어 말합니다.

  • caidsx 2017-02-20 17:10:07

    특별히 미적 욕망의 피아노 노빌은 감각적 인 욕망의 1 층 위에 올라갑니다. 이것은 미적 감각의 발상지입니다. 맛. 이것은 중요한 관심사 (유혹, 즐거운 시음, 메스꺼움 등)에 따르지 않고 오히려 더 아름답고 고조파, 못생긴 또는 방해되는 더 높은 반사적 쾌락 또는 불만의 측면에서 대상을 평가합니다.

  • hkh1012 2017-06-01 19:15:35

    이 감각적 인 측면에 대한인지 적 초점은 순수한 지각을 목표로 삼고 감각면에서 첫 번째 직접 감각적 인 영역 이상의 두 번째 높은 영역의 욕망과 혐오감을 이끌어냅니다. 욕망의 규모는 그렇게 버려진 것이 아니라 오히려 수정되어 다른 층이 추가되어 말합니다.

답변

[ 0 / 500 byte ]

맨위로